اجاره خودرو و ودیعه نقدی

دوشنبه 8 بهمن 1397
16:00
nasim


اجاره خودرو اخیرا در زمره خدماتی قرار گرفته که تعداد افراد زیادی از آن استفاده می کنند، زمانی که قصد دارید از خدمات اجاره خودرو استفاده کنید، باید مبلغی را به عنوان ودیعه نقدی و یا دیپوزیت به موسسه اجاره خودرو پرداخت کنید. اما برای برخی از افراد سوال پیش می آید که چرا شرکت های اجاره خودرو مبلغی ار به عنوان ودیعه دریافت می کنند؟ این مبلغ پس از گذشت چه زمانی بازمی گردد؟ برای اجاره ماشین در اختیار نیاز به پرداخت دیپوزیت است؟


چرا شرکت های اجاره خودرو ودیعه نقدی یا دیپوزیت دریافت می کنند؟
بسیاری از افرادی که قصد دارند از خدمات اجاره خودرو استفاده کنند، هنگام ارائه مدارک لازم برای اجاره خودرو، برایشان این سوال پیش خواهد آمد که چرا ودیعه نقدی یا دیپوزیت دریافت می شود؟

اجاره خودرو و ودیعه نقدی

ما در ادامه به پاسخ به این سوال می پردازیم:

شرکت های اجاره خودرو به چندین دلیل، مبلغی را به عنوان دیپوزیت دریافت می کنند زیرا:

شرکت های کرایه ماشین، بعد از اجاره خودرو به یک شخص، ممکن است متحمل هزینه هایی از جمله تخلفات رانندگی خودرو ها و یا تصادفات و دیگر خسارات کوچک و زیر یک میلیون تومان شوند که این دسته از مخارج، از این مبلغ دیپوزیت یا ودیعه نقدی پرداخت می شوند.
هم چنین این مبلغ ودیعه نقدی یا دیپوزیت یک سقف تعهد برای مشتری حساب می شود تا مسئولیت کامل خود را بعد از اجاره خودرو نسبت به ماشین مورد نظر بر عهده بگیرد.


دیپوزیت یا ودیعه نقدی برای اجاره خودرو با راننده و بدون راننده
مبلغی که توسط شرکت های اجاره خودرو به عنوان دیپوزیت گرفته می شود، برای خدمات اجاره ماشین بدون راننده است و برای اجاره خودرو در اختیار این هزینه از مشتری دریافت نمی شود. اما هزینه این دیپوزیت یا ودیعه نقدی چقدر است؟

مقدار هزینه ودیعه نقدی یا دیپوزیت چقدر است؟
تمامی شرکت های معتبر اجاره خودرو هنگام اجاره ماشین، مبلغی را به عنوان ودیعه نقدی یا دیپوزیت دریافت می کنند. این مبلغ دیپوزیت یا ویعه نقدی در شرکت های مختلف متفاوت است. اما شرکت اجاره خودرو سعادت رنت برای اجاره خودرو چه مبلغی را دریافت می کند؟

اجاره خودرو های ایرانی
برای اجاره خودرو ایرانی، مبلغ 1 میلیون تومان به عنوان ودیعه نقدی و یا دیپوزیت گرفته می شود.

اجاره خودرو های خارجی
برای اجاره خودرو خارجی، شرایط کمی متفاوت تر است و مبلغ ودیعه با توجه به مدل ماشین توسط شرکت اجاره خودرو تعیین می شود.

اجاره خودرو و ودیعه نقدی
چه زمانی مبلغ ودیعه به مشتری برگردانده می شود؟
شرکت اجاره خودرو موظف است بعد از بازگرداندن خودرو توسط مشتری، مبلغ ودیعه نقدی یا دیپوزیت را به ایشان برگرداند. اما آیا این مبلغ به صورت کامل بازگردانده می شود؟

بازگرداندن مبلغ ودیعه نقدی به چه صورت است؟
همان طور که اشاره کردیم، اجاره خودرو برای شرکت های مربوطه ممکن است هزینه هایی را از طرف مشتری اجاد کند و برای پرداخت این هزینه ها از مبلغ ودیعه نقدی استفادهم یشود.

هنگام بازگرداندن مبلغ ودیعه نقدی یا دیپوزیت، اگر برای مثال یک میلیون تومان هزینه ودیعه باشد، 800 هزار تومان به مشتری بازگردانده می شود و مبلغ 200 تومان توسط شرکت اجاره خودرو نگاه داشته می شود. اما دلیل این کار چیست؟

نگه داشتن مقداری از دیپوزیت از سیاست های خاص شرکت های اجاره خودرو نیست، بلکه به این دلیل است که استعلام تخلفات رانندگی مشتریان اجاره خودرو بعد از 15 روز گرفته می شود و بعد از این 15 روز، اگر برای خودرویی که اجاره شده بود، تخلفی ثبت نشده باشد، 200 هزار تومان باقی مانده بازگردانده می شود و اگر هزینه ای به عنوان تخلف ثبت شده باشد، از همان دویست هزار تومان پرداخت و ما بقی باز گردانده می شود.

اگر هزینه تخلفات رانندگی بیشتر از 200 هزار تومان باشد، چه اتفاقی می افتد؟
در این صورت از طرف شرکت اجاره خودرو با مشتری مورد نظر تماس گرفته می شود تا ما بقی هزینه خلافی خود را پرداخت کنند

[ بازدید : 196 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آوا خودرو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]